Kısa Metraj Sohbetler – Feridun Emre Dursun

11 Ağustos 2016

Ekleyen: Emre Akdiş

1849

Kısa Metraj Sohbetler – Feridun Emre Dursun

  • Öncelikle okurlarımız için sizden bir “Feridun Emre Dursun” tanımı alabilir miyiz? Siz ve yaptığınız işlerle ilk kez karşılaşacak okurlarımız için kendinizden biraz bahsedebilir misiniz?


  • Film müziği bestecisi ve ses mühendisiyim. Kısa metraj, uzun metraj, belgesel, tiyatro, reklam gibi türlerde birçok görselin müziklerini üstlendim. Ruhu olan ve hızlı yitip gitmeyen projelerde yer almak beni manevi anlamda daha çok tatmin ediyor diyebilirim. Lafı burada fazla uzatmadan daha detaylı bilgi edinmek isteyenleri kişisel web siteme davet ediyorum. www.feridunemredursun.com

  • www.feridunemredursun.com ‘un çıkış aşaması ve amacı hakkında biraz bilgi verebilir misiniz? Ayrıca ekibinizi biraz daha yakından tanıyabilir miyiz?


  • Filmime Müzik, kısa filmcilerin ve belgeselcilerin görselleri için kaliteli ve film için üretilmiş stok müzikler bulabilecekleri ve özgün müzik yaptırabilecekleri bir platformdur. Yönetmenlerin yaşadığı en büyük sıkıntılardan biri tonlarca reklam stok müziği platformu arasından film müziği aramak. Reklam ve kısa film dinamikleri çok farklı olduğu için de ortaya birçok uyumsuz işin çıktığına şahit oluyoruz. Bir diğer sıkıntı da filmlerine uygun özgün müzik yapacak film müziği bestecilerine ulaşamamak. Filmime Müzik olarak biz bu iki soruna çare oluyoruz. Kabile ismini verdiğimiz ekibimizle sürekli stok müzikler üretiyoruz ve bunları “Eserler” www.filmimemuzik.com/eserler bölümünde satışa açıyoruz. Ayrıca filmine özgün müzik isteyen yönetmenler için de sıfırdan üretim yapıyoruz.

    “Kabile” www.filmimemuzik.com/kabile; besteci ağırlıklı bunun yanında müzik editörü, orkestra şefi, düzenlemeci, icracı gibi birçok farklı film müziği disiplinindeki insanlardan oluşuyor. Projenin hedefine ve bütçesine bağlı olarak uygun kişileri projeye dahil ediyoruz. İcra tarafında da İstanbul Film Müzikleri Orkestrası ile çalışıyoruz.

    Ekip üyelerinin ortak paydası film müzikleri üretmek ya da sürecin bir bölümünde yer almak. Profillerde heterojen bir dağılım olduğunu söyleyebilirim. Türkiye’de ve Amerika’da kompozisyon ve film müziği okumuş kişilerin yanında bu işi tecrübeyle olgunlaştırmış farklı üyelerimiz var.

  • Müzisyen kimliğinizle birçok yapıma film müzikleri üretiyorsunuz. Sizlere gelen yapımlara film müziklerini oluştururken nasıl bir metot izlediğinizi aşamalar halinde öğrenebilir miyiz?


  • İzlediğim süreçleri çok özetle; ön hazırlık, yönetmenle müziğin filme yapacağı dokunuşun tartışılması, üretim, düzenleme, kayıt ve son olarak miks/mastering olarak sıralayabilirim. Projelerime elimden geldiğince müzik editörü, ses mühendisi, orkestra şefi, düzenlemeci gibi rollerdeki kişileri ekleyerek işin kalitesini yükseltmeyi amaçlıyorum. Projelerimi tamamıyla bilgisayar ortamında sanal enstrümanlarla hazırlamaktansa canlı enstrümanlara koşullar izin verdiğince yer veriyorum. Tüm işi tek bir kişinin yapması gibi klasik bir yaklaşımın aksine işin ehli kişilerin dokunuşlarıyla gerçekleştirmek kaliteyi bir adım yukarıya taşıyor. Diğer taraftan bu bütçeye bağlı da bir durum, bu yüzden her yapım için bunu yapabildiğimizi söyleyemem fakat bu farklı görevler Türkiye’de zamanla daha da gelişecek ve Filmime Müzik üyeleri olarak bizler bunun öncüsü olacağız.

  • Şu döneme kadar sizlere film müziği desteği talebi ile gelenler arasında “büyük haz duygusuyla gerçekleştirdik” diyebileceğiniz yapım hangisi oldu?


  • Her birinin kazanımları ve eğlencesi ayrıydı diyebilirim ama illa ki birini duymak istiyorsanız “Denize” isimli kısa filme yaptığım ve büyük bir ekiple sonuca ulaştırdığımız film müzikleri organizasyon ve hayallerimizi yansıtma açısından en iyisi oldu. Hatta uluslararası bir festivalden de en iyi müzik ödülünü aldık. Bu filmin müziklerine dair süreçleri anlattığımız bir yazı da yazdık. Merak edenlerin okumasını çok isterim. www.filmimemuzik.com/bir-kisa-film-muzigi-produksiyonu-guncesi

  • Ülkemizde üretilen filmlerde müzik kullanımı ve üretimi hakkında düşünceleriniz nelerdir? Film müziğini üretimi hakkında yerli yapımlarda beğendiğiniz müzisyenler var mıdır? Ayrıca film müziği kullanımı konusunda da takdir ettiğiniz yönetmenleri öğrenmek isteriz?


  • Sanal enstrümanların yeteneklerinin artması dolayısıyla tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de orkestral ve bilgisayar enstrümanlarıyla üretilmiş film müziklerine eğilim var. İlerleyen dönemlerde sinemayı daha iyi okuyabilen, sinematografi ve dramaturji gibi konularda donanımlı besteciler öne çıkacak. Bu bağlamda ülkemizde güzel işlere rastlıyoruz, zamanla da daha iyi oturacaktır. Fahir Atakoğlu, Tamer Çıray ve Rahman Altın’ın işlerindeki titizlikleri hoşuma gidiyor. Yönetmen olarak Onur Ünlü’nün bazı yapımlarda müzik konusunda sıradışı yaklaşımları hoşuma gidiyor. İleride beraber çalışmak istediğim yönetmenlerden biridir kendisi.

  • Müzisyen kimliğiniz ışığında ve bütünüyle beğeninizi kazanmış favori kısa metraj yapımım diyebileceğiniz bir film var mıdır?


  • Bu soruya müzisyen kimliğimden sıyrılıp insani kimliğimle yanıtlamak isterim. Tüm dünyada dönen savaşlar, ölen insanlar, politikalar birçok insanı olduğu gibi beni de çok yaralıyor. Bu noktada sanata büyük görevler düştüğünü düşünüyorum. Oğuzhan Kaya’nın kurmaca kısa filmi Savaş Bölgesi bu anlamda favorim diyebilirim. Orijinal müziğe sahip olmamasına rağmen.

  • Gelecek projeleriniz ve planlarınız hakkında biraz bilgi verebilir misiniz?


  • Önümüzdeki dönemde kısa vadede Filmime Müzik olarak yönetmenlerle film müziği söyleşileri düzenlemeyi düşünüyoruz. Şuanda orkestrasyon kitabını Türkçe’ye çevirdiğim Los Angeles’lı bir orkestratör var. Film müziği bestecileri için Hollywood’daki bu orkestratör ile Türkiye’de workshop yapma niyetimiz var. Bununla ilgili sponsor arayışımız olacak yakın zamanda. Uzun vadede de Filmime Müzik’i uluslararası bir proje formatında dünyaya açmak, yurtdışı projelerinde yer almak ve Türkiye’de bir film müziği festivali düzenlemek hedeflerim arasında.

  • Son olarak söyleşilerimizin klişesi olarak, monetafilm.com hakkındaki düşüncelerinizi merak ediyorum, ne düşünüyorsunuz?


  • Kısa filmler sinemanın gelişmesi adına çok önemli ve büyük projeler için ekip oluşabilmesine önayak olan yapımlar oluyor. Bunu desteklemek adına yapılmış her projenin de çok değerli olduğunu düşünüyorum. Moneta Film de bu anlamda çok önemli bir yerde duruyor. Bizlere platformunda yer verme inceliğini gösteren Moneta Film’e de ayrıca teşekkürlerimi sunarım.



Röportaj : Bilal Cangül



PAYLAŞ



Yorumlar



Geri Dön: Ana Sayfa